Truth Matters: Strategies for Combating Manipulated Realities

Fulbright Suomi –säätiö järjestää 13.3. Helsingin uudessa Oodi-kirjastossa seminaarin, jonka aiheina ovat manipuloidun sisällön tunnistaminen erityisesti kuvallisessa viestinnässä sekä faktantarkistuksen merkitys uutistyössä.

Truth Matters: Strategies for Combating Manipulated Realities –seminaari tuo yhteen huippualustajia sekä panelisteja Suomesta, Iso-Britanniasta ja Yhdysvalloista. Keynote-puhuja on Manchesterin yliopiston professori Farida Vis, Director, Visual Social Media Lab, joka puhuu aiheesta Understanding Visual Mis- and Disinformation. Lisäksi seminaarin paneeliin osallistuvat mm. Barbara McCormack, Vice President of Education, Freedom Forum Institute, Newseum, Washingtonista, valtioneuvoston viestintäjohtaja Päivi Anttikoski, professori Jarno Limnéll Aalto-yliopistosta, toimittaja Olli Seuri Yleisradiosta ja Mikko Salo Faktabaarista.  Iltapäiväksi osallistujat jakautuvat kahteen työpajaan, joiden aiheina ovat faktantarkistus ja medialukutaidon opetuksen menetelmät.

Lisätietoja seminaarista täältä: https://www.fulbright.fi/en/truthmatters

Toimittajat ovat tervetulleita seuraamaan seminaaria ja osallistumaan keskusteluihin.  Fulbright Suomi –säätiön toimitusjohtaja Terhi Mölsä vastaa toimittajien kysymyksiin: terhi.molsa@fulbright.fi, puh. +358-50-570 54 98

Haastattelupyynnöt Farida Visille ja Barbara McCormackille Fulbright Suomi –säätiön kautta sähköpostilla office@fulbright.fi